fredag 27 januari 2012

Frågan som ingen tidigare statsminister fått

I onsdags satt jag som klistrad vid radions P1 16.00-17.45. Jag hade nämligen (12.00) ringt in en fråga:

1) Kan någon som föder sitt barn vara barnets FAR?

2) Tvångssteriliserar vi folk för att vi nekar dem att registreras som PAPPOR till barnen de FÖDER?

Jag hade tänkt börja så här: "Hej Fredrik! Nu ska du få en fråga som ingen statsminister före dej har fått eller haft problem att svara nej på!"

Jag blev inte uppringd av P1 och fick inte möjlighet att fråga Fredrik (bara några tiotal personer av kanske 1000 fick ju den möjligheten). Men nog tycker jag att åtminstone NÅGON journalist - inte bara på Dagen eller Världen idag - borde fråga politiker och stiftschefer om detta. Frågorna är ju hyperaktuella och svaren torde kunna bli lika slingrande som roliga.

Men nej: "Är du för eller mot tvångssteriliseringarna av transsexuella?" Så lyder pk-frågan. Så ska en slipsten dras, om man vill få de toksvar som nu tycks gälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar