fredag 27 januari 2012

Bengt Held uppmärksammade min motion i höstas

Jag ser det som en ära att den framstående queerretorikern Bengt Held uppmärksammade min motion till Folkpartiets landsmöte i höstas (och t.o.m. publicerade en bild på mej - ojojoj så mycket snö det var på tomten den vintern!!!).

Jag tror att han har alldeles rätt i att det är mycket ovanligt att partistyrelsen (förutom att antyda hur rädd och fördomsfull jag måste vara!) tar avstånd t.o.m. från en del formuleringar i själva motionen! Därigenom skriver partistyrelsen in sej själv i folkpartihistoriens kuriosakabinett - det kan bli roligt att citera på 2030-talet, kanske redan 2020-talet.

Jag är faktiskt tacksam att Bengt Held återger så mycket av min enligt mej själv fullständigt vattentäta argumentation - alltid kan det få någon queer person att tänka lite vettigare. Som gentjänst länkar jag alltså nu till Bengt Helds ofta mycket underhållande - och inte sällan tänkvärda - blogg.

Men inte tror jag att det är ovanligt att FP-politiker tänker som jag. Inte alls. Jag fick flera omklappningar i Karlstad ("det är många som tycker som du"). Vi har bara fått ett kejsarens-nya-kläder-fenomen: Folkpartister törs inte säga att de inte tror att någon som föder sitt barn är barnets far. Kanske ibland av missriktad omsorg om utsatta människor ("snällism"), men troligen oftare av omsorg om sina karriärer (som sagt: kejsarens nya kläder).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar