tisdag 9 augusti 2011

Queerdebatt i tidningen NU

Efter att hbt-liberalerna (med sedvanliga tillmälen om "transfobi" och "kränkningar") svarat i tidningen NU på min debattext "Skäggig dam eller barnafödande kvinna?" (där limerickarna och några verkligt viktiga rader redigerats bort) skrev jag följande replik:

DRA INTE LÖJE ÖVER VÅR JÄMSTÄLLDHETSPOLITIK!

Jag vet inte i vilken verklighet hbt-liberalernas Mats Nordstrom (NU nr 31) befinner sej. Men tydligen är det någonstans där även män kan föda barn. Kan det vara på planeten Mars?

Kanske var jag verkligen elak i min förra insändare - nämligen mot alla seriöst arbetande cirkusartister. För det som nu utspelar sej inför öppen ridå slår alla rekord. Rena dumheter och tvångsföreställningar blir tydligen meriterande inom vårt parti om de kan reta någon kristdemokrat (eller naturligtvis ännu hellre en sverigedemokrat). Trots att de gör vår jämställdhets- och utbildningspolitik, ja, hbt-politik till åtlöje - och därmed spelar SD i händerna!

Som jag skrev även i min förra insändare, fast det tyvärr redigerades bort, riktar jag mej mer mot queerideologer och partietablissemang än mot de onekligen rätt utsatta individer som upplever sej vara "födda i fel kropp". De har min stora sympati, men lyckas inte få mej att ta idén om mäns barnafödande på allvar.

Inte heller den nya övertalningsdefinitionen av "tvångssterilisering", som om något är både elak och kränkande. (En dam här i stan har visst fått för sej att jag, och alla andra som inte tror på att män kan föda barn, vill tvinga en del kvinnor, f´låt män, att skära av sej äggstockarna). Möjligen kan man säga att vi på svenska "tvångsbenämner" barnaföderskor som mammor och kvinnor. Är det ett övergrepp? Ska även könsbegreppen, liksom namnlagen, könsneutraliseras i självförgörande queerfeministiskt nit?

FP-ledarskapet har fallerat i den här frågan. Var hukar sej Jan Björklund och Nyamko Sabuni? Och Marit Paulsen?

En trögtänkt partipamp från Lummen
på queerkurs till slut fick ur tummen
och började storma
de heteronorma
och könsskilda omklädningsrummen!

En folkpartifarbror från Kinna
fick Rättvisa Gudrun att spinna.
Han födde ett barn,
den jämställda karln,
så KD tog honom för kvinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar