torsdag 24 november 2011

Nu har det slagit riktigt slint

Den 15 oktober i år mötte jag på Folkpartiets landsmöte i Karlstad en trevlig tjej som enligt egen utsago både ville och kunde få barn med sin pojkvän. Men hon hävdade att hon när hon födde deras barn skulle bli pappa precis som sin pojkvän, och att jag ville tvångssterilisera henne för att jag inte höll med om det!

Först - på 1900-talet - fick vi en bra och vettig partnerskapslag som gav juridiskt skydd åt en utsatt och förbisedd grupp. Jag hörde också till dem som i vissa fall ville låta även människor ur den gruppen prövas som adoptivföräldrar. Men några år senare, på 2000-talet, fick ingen hävda - inte ens kyrkan - att det alls finns någon särskild vits för ett barn med att ha en pappa, eftersom det kunde kränka ensamstående mammor eller lesbiska! (När Thorbjörn Fälldin m.fl. ifrågasatte det kloka med planerad och avsiktlig faderlöshet, stämplades han som dement för att inte säga fascistoid).

Sedan fick vi inte ens ha ett särskilt begrepp för förbundet mellan man och kvinna - ens i kyrkan! - eftersom det antogs kränka alla homosexuella och strida mot allas lika värde. Vilket jag vet är fel - jag har träffat flera homosexuella som ställt sej lika frågande som jag till detta fördummande resonemang.

Och nu får vi då (följdriktigt nog?) inte ens ha ett särskilt begrepp för män och pappor, eftersom det anses kränka - ja, t.o.m. tvångssterilisera! - somliga barnaföderskor!

Något har slagit slint, inte så mycket hos s.k. transsexuella (och nej, det är INTE bögarnas fel!) som hos den akademiska och politiska elit som driver dessa dumheter. Liksom hos Svenska kyrkans politiskt styrda ledning och snälla konfirmandledare som likt skolpsykologerna bara tycks bekräfta och bekräfta alla sorts föreställningar utan att - ännu - våga hålla emot. Var finns de lärare, präster, politiker och journalister som vågar göra det och därmed rädda åtminstone en smula av trovärdigheten i vårt jämställdhetsarbete?

Eller är alla NO, SO- och svensklärare verkligen beredda att fr.o.m. 2012 lära våra ungdomar att även en del killar kan föda barn - och att det strider mot skolans värdegrund att inte hålla med om det? Vad säger förskollärarna? Och skolledarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar